lunes, 4 de septiembre de 2017

TALLER CAN SIMON















                                       





Taller personal Can Simon ( Pont Major)




           




            







                     
                       






            Teler d'alt lliç ( 250 cm X 500 cm de pantalla). Fusta de mèlis vermell ( principis de segle XX)
Aquest va ser el primer teler professional que vaig comprar, Carles         Delclaux el va recuperar de la Fàbrica Aymat de Sant Cugat i l'any     1993 el vaig comprar. L'any 2001 amb l'ajuda d'en Pep (feina de     fusteria) i en Pere (ferrer) varem dissenyar uns telers senzills però pràctics:


200 cm. X 200cm. de pantalla.

Aquests són els 10 primers, propietat de l'Ajuntament de Vidreres. En el meu taller n'hi ha tres més i a l`escola de Celrà hi ha tres altres telers que no són ben bé iguals però es van construir a partir dels meus dissenys i amb el meu consentiment (tot per la causa).



El 2008 vaig remodelar aquests dissenys per tal de fer un teler per anar a fires i amb l'ajut d'en Gerard el vam perfeccionar.


160 cm. X 100 cm. de pantalla.


Entre l'any 2001 i el 2004 vaig adquirir tres telers més, confeccionats i dissenyats per en Xavier aprofitant els mecanismes i dissenys dels telers que en Carles Delclaux va portar de Sant Cugat del Vallès cap a Girona.




Aquest any 2011 he fet l'última adquisició gràcies a la sensibilitat i a la lluita per "la causa" de l'Àlex que coneix molt bé l'ofici, el valora i el defensa i ens recolza a tots els que disfrutem d'aquest bell i vell ofici. Gràcies Àlex.



150 cm. X 200 cm. de pantalla. Porta els rodets que alimenten l'ordit a dalt del teler.



L'altra joia de la casa és el teler de baix lliç que va sortir d'Olot. Aquest teler va ser portat de les Alpujarres per una parella que va viure uns anys de la confecció de roba.






TALLER DE CAN SIMÓN 2012.



   



             TELERS DE  BAIX LLIÇ




No hay comentarios:

Publicar un comentario